Managers The Day after Tomorrow: extreme klantgerichtheid

Shake-Up

Digitale transformatie en extreme klantgerichtheid: 2 begrippen waar al zeer veel over geschreven is, maar waar nog te weinig bedrijven mee bezig zijn. Daar wil Rik Vera verandering in brengen. Daarom schreef hij het boek ‘Managers The Day After Tomorrow’ en daarom geeft hij diepgaande, full-day workshops als deze. In de workshop ga je vooral zelf aan de slag: je past alle lessons learned meteen toe op je eigen bedrijf en mag zelfs één van je klanten uitnodigen voor een deel van de workshop.

Deel 1: oefeningen en modellen

We bespreken enkele van de modellen die in het boek van Rik aan bod komen: het CIA-model, de TREE-formule voor exponentiële groei en het Circle model. Na een uitgebreide Q&A vliegen we er meteen in met enkele oefeningen:

  • Pre-Mortem (hoe voorkomen wat Kodak overkwam?)
  • Overwinningsspeech (hoe je industrie overhoop gooien zoals Uber?)
  • Bouwstenen

Deel 2: Conceptposters met klanten

In dit deel passen we de TREE-formule toe op jouw bedrijf, samen met een van jouw klanten. Onder de begeleiding van Rik zullen jij en jouw klant een aantal workshops doorlopen. Het doel: conceptposters creëren die de frustraties van klanten in kaart brengen en aanpakken.

Elke deelnemer / elk bedrijfsteam kan dus 1 klant gratis uitnodigen voor dit deel van de workshop.

Deel 3: Executie

We zetten de conceptposters meteen om in concrete acties voor je organisatie. Je gebruikt nu de door jullie gedefinieerde bouwstenen om het bedrijf kritisch te hervormen, nieuwe KPI's te bepalen en nieuwe verbindingen te leggen. Je brengt ook de ontbrekende bouwstenen in kaart die je ofwel zelf kan ontwikkelen ofwel kan aantrekken d.m.v. partnerschappen of ecosystemen.

De uitkomst van de workshop is een nieuwe mindset, de drive en het geloof dat innovatie noodzakelijk is om je business ook in de toekomst succesvol te laten zijn, maar vooral ook leuk om te doen is. Je gaat naar huis met een beter begrip van je klantenbehoeften en -frustraties, een aantal projecten (in co-creatie met je klant) en een concreet actieplan voor jouw business.

Voor individuen en bedrijfsteams

Je kan als individu maar ook als team deelnemen aan deze workshop.
Extra teamleden krijgen 15% korting.

Rik Vera Vlerick Business School (Reep 1, 9000 Ghent) 28/02/2019
(voeg toe aan kalender)
09u00 - 17u00 595 EUR, 15% korting voor extra teamleden
Inschrijven ›
KMO Portefeuille - Erkend Dienstverlener

Betaal tot 40% minder dankzij de kmo-portefeuille. Klik hier voor meer info.

Past deze datum niet?

Had je graag dit evenement bijgewoond, maar lukt het niet om je vrij te maken? Bezorg ons je e-mailadres en we verwittigen je zodra we een nieuwe editie plannen.

Gelieve een e-mail in te vullen.

We hebben jouw e-mail goed ontvangen!
Of voeg toe aan jouw kalender

"Rik’s keynotes and workshops are always dynamic tsunamis of ideas, insights, pictures and schemes. His workshops never have a dull moment and surprise people and companies time and time again about the outcome they produce." A happy Nexxworks customer

Over de spreker(s)

Rik Vera

Rik Vera heeft meer dan 20 jaar C-level ervaring in sales & marketing en algemeen management in de maakindustrie. In 2015 richtte hij samen met zijn business partners Peter Hinssen en Steven Van Belleghem nexxworks op. Zij reizen de wereld rond om bedrijven te inspireren met lezingen en workshops over de nieuwe Digitale Wereld, ze nemen bedrijfsleiders mee op tour naar innovatieve hubs zoals Silicon Valley, bezielen innovatoren met trends en nieuwe inzichten op bootcamps en moedigen bovenal bedrijven aan om zich klaar te maken voor hun Day after Tomorrow.

Meer over Rik

Evenementen binnenkort

7/02/2019Start-Up

Hoe bouw je een succesvol digitaal bedrijf (uit)?

Wat zijn de absolute voorwaarden voor succesvolle softwareproducten? Nick Boucart, auteur van het boek "Hyperscale and MicroCare" legt je uit hoe je een succesvol digitaal bedrijf (uit) kan bouwen.

Meer info & inschrijven ›
Nick Boucart Ajuinlei 1, 9000 Gent 7/02/2019 18u30 - 21u00
26/02/2019Scale-Up

Workshop (koud) prospecteren: hoe iemand curieus maken die je niet kent?

Hoe trigger je iemand die je niet kent, geen tijd heeft en al helemaal niet op jou zit te wachten? Dat en nog veel meer leer je in deze workshop gegeven door de ervaren sales-expert Bruno Desmet, oprichter van the House of Sales.

Meer info & inschrijven ›
Bruno Desmet Ajuinlei 1, 9000 Gent 26/02/2019 18u30 - 21u00 Sales, Opstarten, Business development