Managers The Day after Tomorrow: extreme customer centricity

Shake-Up

In his book 'Managers The Day After Tomorrow’, Rik Vera develops a couple of models that managers and management teams can use to better understand the powers that drive the digital change and how that is strongly related to extreme customer centricity. One of Rik's strong beliefs is that companies have an ultimate choice: stay on the beach and wait for the digital tsunami or take a surfboard, go into the ocean and ride the wave. In this workshop, Rik Vera coaches companies to get into the sea and on how to become a surfer.

Part 1: Setting the Scene

Setting the scene with a deep-dive keynote on the CIA model, the TREE formula of Exponential Growth and the Circle model, an extensive Q&A and some eye-opening exercises:

  • Lessons Learned
  • Pre-Mortem (how to get Kodaked)
  • Victory Speech (how to Uberize your industry)
  • Building Blocks

Part 2: Concept Posters together with customers

Applying the TREE-formula together with customers. After a short introduction by Rik to explain how and why we run this exercise and some 'warming up’, you will run an extensive couple of workshops together with one of your customers. The goal: to develop Concept Posters that start with customer frustrations as the origin of species.

Every participant/company team can invite 1 customer for this part of the workshop.

Part 3: Execution mode

Turning the concept posters into execution. You (and your team) now use the building blocks to re-compose the business and define new connections and new KPI’s. They also define missing building blocks that need to be developed or that can be solved by partnerships or ecosystems.

The outcome of the workshop is a new mindset, the drive and believe that innovation is a business driver, but also fun to do, a better understanding of extreme customer centricity, customer needs and frustrations, a couple of customer co-created projects, an action plan and a re-composition of the building blocks.

For individuals and company teams

You can register for this workshop as a sole participant, but you can also ask your team to join you.
We offer a a 15% discount for additional team members.

Rik Vera Vlerick Business School (Reep 1, 9000 Ghent) 23/10/2018
(voeg toe aan kalender)
09u00 - 17u00 595 EUR (incl. book & catering), 15% discount for additional team members.
Inschrijven ›
KMO Portefeuille - Erkend Dienstverlener

Betaal tot 40% minder dankzij de kmo-portefeuille. Klik hier voor meer info.

Past deze datum niet?

Had je graag dit evenement bijgewoond, maar lukt het niet om je vrij te maken? Bezorg ons je e-mailadres en we verwittigen je zodra we een nieuwe editie plannen.

Gelieve een e-mail in te vullen.

We hebben jouw e-mail goed ontvangen!
Of voeg toe aan jouw kalender

"Rik’s keynotes and workshops are always dynamic tsunamis of ideas, insights, pictures and schemes. His workshops never have a dull moment and surprise people and companies time and time again about the outcome they produce." A happy Nexxworks customer

Over de spreker(s)

Rik Vera

Rik Vera heeft meer dan 20 jaar C-level ervaring in sales & marketing en algemeen management in de maakindustrie. In 2015 richtte hij samen met zijn business partners Peter Hinssen en Steven Van Belleghem nexxworks op. Zij reizen de wereld rond om bedrijven te inspireren met lezingen en workshops over de nieuwe Digitale Wereld, ze nemen bedrijfsleiders mee op tour naar innovatieve hubs zoals Silicon Valley, bezielen innovatoren met trends en nieuwe inzichten op bootcamps en moedigen bovenal bedrijven aan om zich klaar te maken voor hun Day after Tomorrow.

Meer over Rik

Evenementen binnenkort

20/09/2018Scale-Up

Content marketing, voorbij de hype

In een helder betoog neemt Guido Everaert je mee in een verhaal waarbij alle aspecten van content marketing benaderd en duidelijk gekaderd worden. Content op mensenmaat, voor bedrijven die er alles over willen begrijpen maar vooral ook bezig willen blijven met wat er voor hen echt toe doet.

Meer info & inschrijven ›
Guido Everaert Ajuinlei1, 9000 Gent 20/09/2018 18u30 - 21u00 Marketing
4/10/2018Scale-Up

Waarom vind je geen investeerder voor je bedrijf?

95% van de ondernemers die investeerders zoeken voor hun bedrijf slaagt daar niet in. Hoe dat komt? De oorzaken zijn vaak dezelfde en overbekend. En de Nederlandse investeerdersdeskundige Henny van der Pluijm zet ze voor ons op een rij.

Meer info & inschrijven ›
Henny Van der Pluijm Ajuinlei 1, 9000 Gent 4/10/2018 18u30 - 21u00 Finance & Funding, Venture Capital, Opstarten